road runners team




Varna vožnja za vsakega - HITROST UBIJA

 
Objavi novo temo   Ta tema je zaklenjena: ne moreš urejati sporočil ali odgovarjati na objave.    road runners team Seznam forumov -> Članki
Poglej prejšnjo temo :: Poglej naslednjo temo  
Avtor Sporočilo
Gogi
Vodstvo teama/Finančni minister teama


Pridružen/-a: 01.08. 2007, 23:45
Prispevkov: 371
Kraj: Maribor, z okolico.

PrispevekObjavljeno: 30 Apr 2009 21:54    Naslov sporočila: Varna vožnja za vsakega - HITROST UBIJA Odgovori s citatom

Akcija “Hitrost”

DRSC - SPV je nosilec preventivnega dela akcije HITROST, ki je ena izmed aktivnosti za uresničitev Resolucije o nacionalnem programu varnosti cestnega prometa.

Na slovenskih cestah so v letu 2008 zaradi neprilagojene hitrosti umrli 103 ljudje, v letu 2007 jih je umrlo 128, v letu 2006 pa 111 (vir: Policija). Najpomembnejši cilj akcije je zmanjšanje najhujših posledic prometnih nesreč zaradi previsoke hitrosti.

V letu 2008 je bilo sicer število žrtev zaradi previsoke ali neprilagojene hitrosti manjše, a hitrost kljub temu ostaja ključni dejavnik tveganja. Bistveni problem je, da ljudje nismo sposobni razumeti dodatnega tveganja že ob majhni prekoračitvi hitrosti. Vrsta raziskav je dokazala, da že 10 km/h hitrejša vožnja pomeni bistveno večje tveganje za nastanek nesreče, in če pride do nuje, so posledice neprimerno težje.

Če vozimo samo za 10 km/h hitreje, kot je dovoljeno, to pomeni:

- da je 20% večje verjetnost, da bo prišlo do nesreče, kot če bi vozili v skladu s predpisi,

- če pa pride do nesreče, je verjetnost za hudo poškodbo 35% večja in za smrt 50% večja, kot če bi vozili po predpisih.

Sedem dejstev o hitrosti:



1. Optimalna hitrost

2. Prihranek časa

3. Si ljudje znamo predstavljati posledice hitrosti?

4. Hitrost v m/s

5. Kakšne hitrosti človek lahko nadzoruje?

6. Kaj pomeni povečanje povprečne hitrosti za X km/h

7. Sposobnosti vida



Optimalna hitrost

Omejitve hitrosti na naših cestah niso le izmišljene številke. So natančen kompromis med hitrostjo prevoza na eni strani ter varnostjo prometa na drugi strani. Vsi vemo, da višja hitrosti prinaša večje tveganje za nesrečo. In vsi vemo, da je mobilnost nujna. Zato ob prometnem znaku omejitve hitrosti pomislimo, zakaj je številka ravno 50, 60 ali 90. Optimalna hitrost namreč pomeni najboljše razmerje med hitrostjo vožnje in varnostjo za vse udeležence v prometu.



Prihranek časa

Danes se nam pogosto nekam mudi. Čas, ki ga porabimo drugje, zato vse večkrat poskušamo nadoknaditi s hitrejšo vožnjo. Pa se ta račun res izide?

Povprečen voznik, ki se pelje na delo, prevozi vsako jutro 5 km dolgo pot. Pri hitrosti 50km/h jo opravi v približno 6 minutah. Pri hitrosti 70km/h pa v 4.3 minutah. Kot vidimo, prihrani le 1.7 minute – v tem času nam ne uspe skuhati niti jutranje kave. Medtem pa njegova 40% višja hitrost pomeni 80% višjo verjetnost prometne nesreče in 160% višjo verjetnost, da bo se bo nesreča končala s smrtnim izidom. Bolj slab izkupiček, mar ne?

Hitrejša vožnja nam tako daje lažen občutek, da bomo prihranili res veliko časa. V resnici stakšnim načinom vožnje ne pridobimo skoraj nič, močno pa povečamo tveganje zase in druge udeležence v prometu.



Si ljudje znamo predstavljati posledice hitrosti?

Človek se prevaža v motoriziranih sredstvih, ki omogočajo visoke hitrosti, šele zadnjih nekaj desetletij. Zato še nismo razvili sposobnosti predstavljanja posledic hitrosti. Človek se na primer dobro zaveda nevarnosti globine, medtem ko razumevanja nevarnosti hitrosti še nimamo zapisanega v genih. Si lahko predstavljate, kaj za vas pomeni padec na betonska tla iz 10 metrov višine? Seveda. Kaj pa trk pri 50km/h? Sila udarca je približno enaka, in vendar se padca bojimo, hitrost pa nam ne pomeni nikakršne grožnje.



Hitrost v m/s

Naše vsakodnevne hitrosti premikanja vedno merimo v kilometrih, ki jih s to hitrostjo prevozimo v eni uri. Vendar pa je večina naših voženj precej krajših. In na kratke razdalje nam takšen način opisa hitrosti ne pove veliko. Poglejmo na hitrost raje v metrih, ki jih naredimo v eni sekundi. Z navadno hojo s 5km/h na sekundo prehodimo 1,38 metrov. Hitrosti v avtomobilu so neprimerno višje.

* Če vozimo 50km/h, to pomeni 13,9m/s.
* Če vozimo 60km/h, to pomeni 16,7m/s
* Če vozimo 90km/h, to pomeni 25m/s.

* Tako nam je tudi boleče jasno, kaj v prometu pomeni 1 sekundo daljši reakcijski čas:

* Če na zavoro pritisnemo 1 sekundo kasneje, se bomo ustavili 13,9 metrov po prehodu za pešče.
* Če na zavoro pritisnemo 1 sekundo kasneje, se bomo ustavili 16,7 metrov po križišču s prednostno cesto.
* Če na zavoro pritisnemo 1 sekundo kasneje, se bomo ustavili 25 metrov v stoječi koloni avtomobilov.

*

Kakšne hitrosti človek lahko nadzoruje?

Trenutno najhitrejši človek na svetu je na zadnjih Olimpijskih igrah razdaljo 100m pretekel v 9.69 sekundah. To pomeni, da je tekel s povprečno hitrostjo 37,152km/h. V mehkem zavetju našega avtomobilskega sedeža pa je hitrost 50km/h nekaj povsem običajnega. Naše zavedanje in reakcijski čas nista prilagojena hitrostim, ki tako zelo močno presegajo naše fizične sposobnosti. Upoštevajmo to dejstvo naslednjič, ko pritisnemo na plin – višja hitrost zahteva večjo zbranost.



Kaj pomeni povečanje povprečne hitrosti za X km/h

Verjetnosti prometnih nesreč in prometnih nesreč s hudim izidom so izračunane na podlagi vrste raziskav na resničnih podatkih. Kako zelo s prehitro vožnjo ogrožamo sebe in druge, si lahko približno izračunamo tudi sami. Povečanje povprečne hitrosti vožnje za X km/h nad omejitev, pomeni 2X odstotkov več nesreč, 3X odstotkov večjo verjetnost, da bodo udeleženci nesreče poškodovani in 4X odstotkov večjo verjetno, da bo v nesreči smrtna žrtev.

Če torej svojo hitrost povišamo za 10km/h nad omejitev, to pomeni 20% višjo verjetnost nesreče, 30% višjo verjetnost poškodbe v nesreči in 40% višjo verjetno, da bo v nesreči smrtna žrtev.



Sposobnosti vida

Pri vožnji se zanašamo skoraj izključno na svoj vid. 90% vseh pomembnih informacij, ki jih za vožnjo potrebujemo, dobimo s pomočjo vida. Pri tem je naša pozornost večinoma usmerjena na razdaljo, ki jo bomo prevozili v naslednjih treh sekundah. To je 20 do 80 metrov pred vozilom, odvisno od hitrosti vožnje. Ob tem moramo spremljati še vse dogajanje ob straneh na krajši razdalji. Z višanjem hitrosti vožnje se naše vidno polji oži, t.i. tunelski vid, in voznik zaradi pogleda daleč naprej ne vidi več dogajanja ob straneh. Hitreje ko vozimo, bolj omejujemo svoj vid in manj imamo informacij o dogajanju v prometu. Omejitev hitrosti v naselju na 50km/h je tudi posledica teh ugotovitev, saj je pri tej hitrosti širina našega vidnega polja še dovolj velika, da lahko varno sodelujemo v prometu.

In ker se tudi na RRT zavedamo nevarnosti na cestah, smo se pridružili k akciji "Hiti počasi" Ministrstva za promet.

Toda, da bomo tudi sami pripomogli kaj k temu, se vedno, še preden zaženemo naše prevozno sredstvo spomnimo na to akcijo in vozimo previdno in pa počasi, tudi če bomo 10km/h manj vozili, bomo še vedno prišli na zastavljen cilj.

Pa po pameti vožnjo želi vodstvo RR Teama Maribor


http://www.youtube.com/watch?v=XeRGGKTQfOI

Vir: http://www.hitipocasi.si/index.html
_________________
Član road runners teama.
Nazaj na vrh
Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
Pokaži sporočila:   
Objavi novo temo   Ta tema je zaklenjena: ne moreš urejati sporočil ali odgovarjati na objave.    road runners team Seznam forumov -> Članki Časovni pas GMT + 1 ura, srednjeevropski - zimski čas
Stran 1 od 1

 
Pojdi na:  
Ne, ne moreš dodajati novih tem v tem forumu
Ne, ne moreš odgovarjati na teme v tem forumu
Ne, ne moreš urejati svojih prispevkov v tem forumu
Ne, ne moreš brisati svojih prispevkov v tem forumu
Ne ne moreš glasovati v anketi v tem forumu


Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group