road runners team




Azijski tuning in styling

 
Objavi novo temo   Odgovori na to temo    road runners team Seznam forumov -> Tuning & Styling scena
Poglej prejšnjo temo :: Poglej naslednjo temo  
Avtor Sporočilo
RoadRunner
EL Presidente


Pridružen/-a: 01.08. 2007, 20:17
Prispevkov: 1439
Kraj: MIklavž

PrispevekObjavljeno: 11 Jan 2009 21:26    Naslov sporočila: Azijski tuning in styling Odgovori s citatom

Azijski avtomobilski trg je eden največjih na svetu. Zaznamujejo ga japonska Honda, Mazda, Mitsubishi, Nissan, Suzuki, Subaru, Toyota, itd., korejski Hyundai, Kia, Daewoo in Ssang Jong. Pa je tudi številčnost predelanih vozil primerna tako velikemu trgu?
V Aziji se avtomobili predelujejo predvsem za cestno hitrostne dirke oz. DRAG RACE, na Japonskem pa za driftanje.

Japonska tuning industrija je na azijskem področju najbolj razvita. Zadnja leta je razdeljena na tri dele.

* tuning enoprostorcev
* tuning luksuznih limuzin
* tuning športnih vozil

Začetki tuninga in stylinga na Japonskem so zaradi velikega vpliva drifterske subkulture povezani predvem z predelavami športnih avtomobilov.

Vseeno pa se razmere od leta 1994 spreminjajo, saj je do danes število predelanih enoprostorcev zrastlo za okoli 35%. Razlogi za to so povsem preprosti; nudijo namreč boljšo preglednost na cesti, več prostora in udobja. Trenutne smernice stylinga skoraj zahtevajo agresiven ”look” s čim večjimi platišči 17 ali 18 col.
Styling luksuznih limuzin je namenjen predvsem mlajšim generacijam. Jeklenim lepotcem nadenejo 18 ali 19 colska platišča, karoserija mora biti čim bolj bleščeča – to je V.I.P. stil.

Tuning in styling v ostlih azijskih državah se bolj ali manj orientirata na japonske
smernice, saj je večina vozil proizvedena prav na Japonskem
Nazaj na vrh
Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo Pošlji E-sporočilo MSN Messenger - naslov
RoadRunner
EL Presidente


Pridružen/-a: 01.08. 2007, 20:17
Prispevkov: 1439
Kraj: MIklavž

PrispevekObjavljeno: 11 Jan 2009 21:36    Naslov sporočila: Odgovori s citatom

Stili azijstega styling-a

1.JDM ni le še ena kratica, ki nam ne bo nikoli povsem jasna in ni le stil predelav v avtomobilizmu. Je subkultura in je stil življenja.

Kratica JDM pomeni Japan Domestic Market oz. japonski domači trg. Na področju avtomobilizma zaznamuje predelovanje strogo japonskih vozil ter vgradnjo delov narejenih za japonski trg.

Kratico so zaČeli v 2. polovici 90-ih uporabljati v Ameriki, bolj natančno v Kaliforniji v Import sceni . Šlo naj bi predvsem zato, da so morali Japonski proizvajalci, da bi ugodili ameriškim zakonom določene dele vozil zamenjati – največkrat gre za motor ter oslabljeno podvozje. To še ne pomeni, da je z modelom, ki je namenjen za evropski ali ameriški trg kaj narobe. Res imajo Japonci že na osnovnem vozilu oz. v serijsko opremljenem avtu zmogljivejše motorje, bolj izpiljen ali prefinjen zunanji izgled. včasih pa so japonski deli preprosto samo drugačni.

Ideje za preobrazbo vozil so tunerji črpali z japonskih dirkalnikov. To so torej ”clean” vozila, z zmenjanimi platišči ter še parimi podrobnostmi in tuning predelavo. JDM kot styjling torej pomeni minimalistično olišpanje avta, podrejeno funkciji in pravemu namenu le-tega..
Da bi bil avto kar se da podoben japonski različici si lahko lastniki jeklenih lepotcev omislijo OE – original equipment ali pa after market dele
( Mugen, Spood, C-West, Veilside,... ).

JDM torej ne pomeni, da bomo dramatično spreminjali zunanjst avtomobila. Pomembne so preformanse. Tuning motorja in podvozja s katerima dobi avto povsem novo lego na cesti ter boljši zvok, izkoristek in zmogljivost motorja.

V tej številki si lahko preberete malce več o podjetjih Mugen ter Veilside, ki sta svetovni ikoni v JDM predelavah.

2.RICE BURNER

Riž, rižotka, rižek, vse to in še več. Pa s tem ne mislimo nič slabega. Rice burner je besedna zveza namenjena azijskim, še posebaj japonskim vozilom, katerih predelava je namenjena le zunanjosti in z le-ta naj bi kazala na visoko zmogljivost motorja – zgledujejo se namreč po dirkalnikih . Statistke kažejo da se le 2% ”rice burnerjev” posvetita tudi predelavi motorja.

Duša rice burnerja je štiri cillindrski motor, zunanjost pa izložba poliestra. Na japonskem vozniki tako predelanih vozil niso nič drugega kot ”pozerji”. Evropejci jih jemljemo drugače. So osebe, ki ne zakrivajo svoje fantazije pred svetom.

Standardne predelave;

* aerodinamičen ( naj bi bil ali kot pravi naš urednik, "U wish"...), kreativno izdelan body kit, ki nima prave funkcije, razen da lepo zgleda
* razni spojlerji, ki ne opravljajo svojih primarnih funkcij
* poliestrske ali plastične replike, ki dajejo vtis karbona
* zračniki na havbi
* after market LSD sistem odpiranja vrat
* velika platišča, pogosto kromirana ali barvana v svetle barve
* nižanje podvozja
* podaljški na odbijačih
Barve notranjosti rice burnerjev so ponavadi svetle in sveže, ali pa je notranjost v dveh kontrastnih barvah.
Na avto so nalepljena imena proizvajalcev vgrajenih delov, ponavadi so nanj nameščene številne replike. Avtoakustični sistemi prekašajo sami sebe in zasedejo cel prtljažni prostor, avto pa od basov kar skače po cesti.

Pogosta je uporaba raznih Led osvetlitev, zamenjava luči – v lexus ali angel eyes z vgrajenimi xenon kiti.

Vse to in še več je RICE BURNER. In koliko se jih vozi po slovenskih cestah? JDM- jevci bi rekli, da absolutno preveč, organizatorji tuning srečanj bi rekli, da veliko premalo, mi pa...
Všeč so nam tisti, ki se lahko ponašajo s kvalitetno izdelavo ter unikatnimi idejami. Prav zato jih v tej reviji tudi predstavljamo.

3.BIPPU STYLE

Bippu style je V.I.P. stil predelovanja avtomobilov, ki izvira iz Japonske. Same Bippu predelave se v zgodovini mnogokrat povezujejo z Jakuzami ( japonsko mafijsko podzemlje ), uporabljajo ga tud Street racerji iz Osake ter Bosozoku tolpe. Ponavadi so to evropske znamke avtomobilov, predvsem limuzin – BMW M, Mercedes S klasa, Audi, od japonskih pa Toyota, Nissan in Infinity. Japonska podjetja so za Bippu style nadila prav posebne serije avtmobilov, ki bi jih drugje zaman iskali. Toyota je tako na tržišče lansirala Century, Ceisior, Aristo, Crown in Mjesto. Nissan pa se je japonskemu tržišču odkupil z avtomobili kot so President, Cima, Gloria, Cedric in Q45.

Predelave:

* body kit
* najbolj pogoste barve so črna, siva, srebrna in bela
* čimvečja ali prevelika platišča
* izpušna cev daljša od zadnjega odbijača
* zračno vzmetenje
* leseni notranji dodatki - mahagonij ali ostre metalne linije
* usnje
* navogacija, LCD-ji

Torej za V.I.P. oz. bippu stil potrebujemo osnoven avto primeren stilu predelave, na katerega je potrebno namestiti body kit ter čim večja platišča, ki dostikrat presegajo meje dovoljenega in tako štrlijo izpod blatnikov.

Skorajda nujna je zračna amortizacija, saj se je moderno voziti čim bližje tlem. Japonski proizvajalci so na to že prej pomislili, zato je na določenih modelih vozil ta že serijska oprema.


Notranjost V.I.P. vozil je včasih kar srhljiva. Leseni dodatki in razne metalne letvice, ekstremisti uporabijo celo zavese ter blazine za bolj udobno vožnjo.
Body kiti so obvezna oprema pri Bippu stilu. Podjetja ponujajo ogromno različic od mehkejših in čistejših linij podjetij Junction produce, admiration in Auto Couture, pa vse do agresivnih linij, ki jih zastopajo Fabulous, Veilside in LA club.

Sam tuning vozil ni tako zanimiv, saj so vozila, ki pridejo v poštev že tako ali tako nabita s konji zaradi turbo polnjenih motorjev.

Bosozoku tolpe so edine ki so V.I.P. stil predelovanja spustile na povsem drugo raven. avtomobilom odrežejo katalizator ali pa kakšnega od izpušnih loncev in tako po ulicah ustvarjajo zmešnjavo.
V.I.P. stil se je zadnje čase prenesel tudi na druga vozila – enoprostorce in Kei cars. Ampak to je že druga zgodba...
Nazaj na vrh
Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo Pošlji E-sporočilo MSN Messenger - naslov
Pokaži sporočila:   
Objavi novo temo   Odgovori na to temo    road runners team Seznam forumov -> Tuning & Styling scena Časovni pas GMT + 1 ura, srednjeevropski - zimski čas
Stran 1 od 1

 
Pojdi na:  
Ne, ne moreš dodajati novih tem v tem forumu
Ne, ne moreš odgovarjati na teme v tem forumu
Ne, ne moreš urejati svojih prispevkov v tem forumu
Ne, ne moreš brisati svojih prispevkov v tem forumu
Ne ne moreš glasovati v anketi v tem forumu


Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group